Cislovani rovnic a zarovnavani

Silvie Kxivankova krivanko at math.muni.cz
Fri Feb 22 13:04:57 CET 2002

Dobry den,

pisu diplomku v LaTexu a pouzivam casto prostredi equation a eqnarray s
cislovanim rovnic. Problem je, ze mi nektere hodne dlouhe rovnice "lezou" az
do techto cisel na kraji stranky (nekdy mi dokonce vylezly i mimo list).
Zatim to osetruji tak, ze manualne rozkladam dlouhe vyrazy treba na skupiny
scitancu a zapisuji tak i jednu jedinou rovnici jakou soustavu rovnic v
eqnarray. Navic nevim, jak velka mezera ma byt z typografickeho hlediska
nechana mezi koncem rovnice a jejim cislem, delam to jen tak "od oka". Mohl
by mi prosim nekdo poradit, zda se to cele neda osetrit nejak automaticky,
inteligentneji a pohodlneji? Jako tridu dokumentu pouzivam book.
Dekuji,

Silvie Krivankova