METAPOST: x souradnice ze znameho bodu

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Tue Feb 12 18:40:25 CET 2002

Dobrý den,

jednu věc jsem v METAPOSTu nepochopil: jak získat X a Y
souřadnice známého bodu zadaného jako pair?

Můj problém je toto: snažím se namalovat si nějaký sloupcové
grafíky (takže mi graph.mp nevyhovuje). Jako základ skutečných
grafů bych chtěl takovéto nějaké makro, které by vracelo cestu
boxu:

	vardef box(expr cx, cy, height, width) =
		(cx-(width/2),cy)--((cx-(width/2)),cy+height)--
		((cx+(width/2)),cy+height)--((cx+(width/2)),cy)
		enddef;

což je (jak jste si pravděpodobně právě řekli) pěkná prasárna.

Mnohem lepší by bylo, kdybych zadal jenom střed základny, střed
horní hrany boxu a jeho šířku (která by navíc mohla být globální
proměnnou, takže bych ji vůbec nestrkal do parametrů makra).

Můžete mi poradit jak na to?

	Děkuji

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were
real men, women were real women and small furry creatures from
Alpha Centauri were real small furry creatures from Alpha
Centauri.
	-- Douglas Adams