centrovani na radku

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Aug 12 15:07:28 CEST 2002

Tak mne to nedalo a jeste jsem se na to podival.

Zdenek Wagner wrote:

> Pri generovani fontu Metafontem se vytvari kontrolni soucet, ktery se
> uklada do PK i TFM. Uvedena zprava znamena, ze PK ma jiny kontrolni soucet
> nez TFM. Je tedy mozne, ze hotove PK neodpovidaji metrice, podle ktere to
> TeX vysazel. Pri mych testech generovani csb* havarovalo a dvipm nakreslil
> jen bounding boxy opodle stejne metriky, kterou pouzil TeX. Mimochodem,
> csb10 at 17pt mi funguje.

Ano, zvetseny csb10 funguje v emTeXu a i pod Linuxem
je centrovan spravne.

V emtexu generovani csb17 havaruje s hlaskou "nemohu najit
soubor cmb17.mf". Skutecne, cmb existuje jen jako desetibodovy,
to vsak plati i pro Linuxovou distribuci. Tam se ale csb17
vygeneruje i presto, ze soubor cmb17.mf neexistuje.
To znamena, ze proces generovani fontu je v obou distribucich
odlisny a ten Linuxovy sice funguje i bez odpovidajiciho
cm fontu, ale zrejme dava nekorektni vysledek
(neodpovida metrice?). V MF se moc nevyznam, necham to proto
na reseni povolanejsim. Pokladam to ale za dost zavaznou chybu
Linuxove distribuce.

> Taky jsem ve sve instalaci nasel csb10.pfb, ale k jinym csb* uz pfb nemam.
>
> Zdenek Wagner
> e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

                         Lubos Kloc