SCARSE pro OS/2 (mirne off topic)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Aug 29 17:37:02 CEST 2002

Vazeni kolegove,
omlouvam se za mirne off topic a doufam, ze to alespon nekoho bude
zajimat.

Podarilo se mi zkompilovat SCARSE pro OS/2. Delal jsem to hlavne proto,
aby obrazky z barevneho prostoru sRGB (napr. GIMP) sly korektne prevest do
prostoru CMYK, vlozit do TeXoveho dokumentu a poslat na osvitku. Zda se,
ze mi to funguje, ale nemohu ten program zatim spolehlive otestovat. ICC
profil, ktery mam, totiz prevadi jen do prostoru XYZ, zatimco vsechny
CMYKove profily, ktere jsem nasel, potrebuji Lab. Bohuzel nemam
propojovaci profil XYZ->Lab. Prosel jsem svuj windowsovy pocitac (v OS/2
ani v linuxu zadne ICC profily nemam), stahl jsem si vsechny profily z
www.scarse.org. prosel jsem nekolik desitek odkazu na Google,
www.color.org mi funguje jenom v lynxu a moc se v tech strankach nevyznam.

Nema nekdo z Vas tuseni, kde mohu sehnat neco z nasledujicich:

1. Propojovaci ICC profil XYZ->Lab (free nebo za prijatelnou cenu)

2. Jiny program pro OS/2, linux, windows, nejlepe Open Source, ktery umi
prevadet TIF/XYZ na TIF/Lab

3. Rovnice pro prevod XYZ->Lab, abych si to mohl naprogramovat sam. Mozna
jsem necetl dost pozorne serial "Grafika v linuxu" na root.cz, ale
domnivam se, ze tam ty rovnice nejsou. Take si nejsem jist, jestli je ve
svych dokumentech nema Charles Poynton, ale obavam se, ze nejsou ani tam.

V kazdem pripade hodlam verzi pro OS/2 dat k dispozici i s tim rizikem, ze
bude nevyzkousena a mozna jsou v ni brouci...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/