typ pisma

Jan Houstek houstek at karlin.mff.cuni.cz
Fri Apr 26 00:12:57 CEST 2002

> Zdravim, muzete mi prosim nekdo poradit, ktere pismo (a jak) mam
> pouzit v pdfcslatexu aby vysazeny text byl pokud mozno co nejblize k
> windousovskemu Times new Roman.

Nejprve se pozastavim na vyberem pisma ... ten defaultni Windowsi Times ma
od originalniho Morisonova Timesu na hony daleko a moc povedeny neni,
zejmena ne, pokud jde o ceskou sazbu. Pokud chcete Timesu-podobne pismo,
tak lze doporucit treba zde jiz diskutovane Lido, ci volne sireny URW
Nimbus Roman No9, coz je temer identicka nahrada Adobe Timesu, navic i ve
variante latin-2.

Pokud chcete pouzit windowsi times v pdftexu, tak ho proste pouzijte :-))
Programkem ttf2tfm udelate metriku a do pdftex.map pripisete prislusny
radek a v pdf se pouzije primo ten systemovy times. Navic se muzete
rozhodnout, zda budete chtit ten font do toho pdf includnout, nebo ne
(times je jednim z 15 fontu, ktere musi pdf prohlizec umet a prave na
platforme windows se pro pdf times pouziva prave ten systemovy times).

Ty navrhy s ttf2mf ignorujte, to jsou (nic ve zlem) nesmysly, zejmena ve
spojeni s pdftexem. Alternativni zpusob pouziti ttf v TeXu je programek
ttf2pk ci konverze ttf souboru na type1. Pro pdftex je ale idealni prime
pouziti ttf, pdftex to podporuje.

-- Honza Houstek