koma script

Matej Cepl cepl.m at neu.edu
Sun Apr 21 04:16:25 CEST 2002

On Sat, Apr 20, 2002 at 09:14:29PM +0200, Jirka Cech wrote:
> Nepokazi se mi vsechno, nerozhazi obrazky, okraje, popisy,
> vzorce a jejich cisla?  Vim, ze jeden z efektu by melo byt, ze
> misto
> 5. Chapter Results and Errors
>
> budu mit
> 5. Results and Errors
> coz bych rad. Ovsem nevim co se stane spatneho dal? co trebas
> zminene vzorce, a co bibliografie? Nebude to delat nejake
> trable? Pisu diplomku v normalnim anglickem LaTeXu, bez cestiny
> a s bibliografii ve formatu [54] Nezblazni se mi to s tim koma
> scriptem? A kde se o tom neco doctu, nejlepe cesky. Hledal jsem
> [...]

Koma-script (já ho používám v podstatě výlučně) má především
mnohem komplikovanější (v pozadí takže uživatel to nevidí)
výpočet velikosti textového zrcadla na základě formátu papíru,
některé vymoženosti co se týče formátování (např. mnohem
příjemnější a bezpatkové nadpisy; vůbec formát standardních
souborů LaTeXu je pravděpodobně nejslabší stránka celého LaTeXu,
ale naštěstí to je velice jednoduše napravitelné), a především je
mnohem přizpůsobitelnější. Obě dvě výše zmíněné věci by se neměly
hnout.  Jinak co se týče dokumentace tak v souboru screnggu.dvi
je manuál v angličtině (bohužel poněkud starší verze, takže
některé výmoženosti jsou jenom v německé verzi, ale Google pomůže
s rozluštěním překladem do angličtiny).

Vřele doporučuji.

	Veselé LaTeXování!

		Matěj

Matej Cepl, cepl.m at neu.edu
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Ask not for whom the telephone bell tolls ... if thou art in the
bathtub, it tolls for thee.