db2tex

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Apr 10 16:04:19 CEST 2002

On Wed, 10 Apr 2002, Slavek Herman wrote:

> dobry den,
>
> mam databazi v M$ Accessu a potrebuji ji prevest nejak snadno a
> jednoduse do TeXu, aby se mohla nasledne vytisknout.
>
> je to jednoducha tabulka (jmeno + dalsi udaje), ale zaznamu je celkem
> hodne. na strance by potom melo byt zahlavi a urcity pocet radek.

Pred casem jsem mel ve Zpravodaji clanek o publikovani z databaze. Idea
spociva v tom, ze v databazi si mohu nastavit libovolny vystupni format,
takze mohu rovnou zapisovat TeXova makra. Pripadne muzete vytvorit
meziprodukt, ktery upravite nejakym skriptem, nebo si muzete data vypsat v
XML a nejakym XSLT procesorem prevest do TeXu. Pokud jde jen o jednoduchou
tabulku, nehledal bych zadne komplikovane reseni a pomohl bych si skutecne
jednoduchym skriptem, ktery se da napsat dost rychle.

> myslim si, ze prevod by nemusel byt tak slozity, ale mozna, ze nekdo
> z vas ma jiz hotove reseni, kterym by mi mohl usetrit mozna mnoho
> casu.
>
> jinak jsem premyslel o prevodu z accessu do mysql a potom zpracovani
> pomoci nejakeho skriptu v perlu. avsak nevim, jestli nejaky takovy
> prevodnik existuje

Nejsem si jist, zda takovy prevodnik existuje, jen vim, ze pomoci MyODBC
lze MySQL obsluhovat z accessu. Treba by to slo vyuzit, ale podle meho
nazoru si tim nepomuzete. Stejne z MySQL dostanete nejak naformatovany
textovy soubor, ale presne totez dostanete i z accessu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/