pouziti pisma Lido v TeXu > PDF

Jan Houstek houstek at karlin.mff.cuni.cz
Fri Apr 5 20:03:19 CEST 2002

> Vsechna mnou vytvorena PDF pouzivaji nejake opravdu zvlastni
> roztresene defaultni pismo pripominajici Times.

At uz pdf vyrabite jakkoliv (napadaji me v zasade 3 moznosti: z ps pomoci
ps2pdf nebo komercniho Distilleru, z dvi pomoci dvipdfm, nebo primo
pdfTeXem), tak je nutne do nej vlozit vektorove fonty (type1 nebo
ttf). Type3 fonty, ktere jsou pouzivany dvipsem pro ps (je to vlaste
stejna bitmapa jako v .pk jen zabalena to type3 formy) vypada v prohlizeci
pdf hrozne.

Standartne by v distribucich mel byt pdftex nakonfigurovany tak, ze
pouzije type1 varianty vsech fontu. Uprete pozornost na soubor pdftex.map,
zda v nem vami pouzivane fonty figuruji.

> Cetl jsem i licence a jsem z toho trochu zmateny a tak jsem se chtel
> zeptat, je skutecne font Lido pouzitelny tak jak je (slido.tgz > a nekde
> mam chybu ja) nebo si ho musim koupit?

Ta licence je skutecne hur stravitelna, ale pokud s tim fontem nebudete
delat neco na prvni pohled podezreleho, tak ho pouzivat muzete.

> bash# (cs)latex letter.tex
> bash# dvipdf letter.dvi

AHA. Tady je problem. Ted uz je to jasne. (Mel bych taky nejdriv cist
cely mail :-)

dvipdf je zkratka za dvips a ps2pdf. Dvips standartne dela pro fonty,
ktere nejsou uvedeny v psfonts.map, jako bitmapy. Takze resenim je pridat
tam spravne definice (urcite obsazene v baliku slido.tgz). Nemusite je
davat primo do psfonts.map, ale do config ps pridat radku

	p +souborsdefinicemi.map

Stejne bych ale zvazil pouziti pdftexu, zda se mi to jako primejsi a
cistci cesta od .tex k .pdf.

-- Honza Houstek