pouziti pisma Lido v TeXu > PDF

Michal Dvorsky tatrman at seznam.cz
Fri Apr 5 19:16:57 CEST 2002

Dobry den,
ponekud slozitejsi cestou (od studia TCP/IP pres kompilaci jadra, kde jsem
objevil odkaz na PDF a jak se na Linuxu vytvari) jsem se dostal az k TeXu.

Puvodne jsem se ho vubec nechtel ucit, ale uz jsem tak trochu v tom a
docela se mi libi. Rad bych nektere sve navody / clanky vydaval i ve
formatu PDF. Mam ale jeden velky problem. Nejsem vubec schopny pouzit
rozumne vypadajici ceske pismo. Vsechna mnou vytvorena PDF pouzivaji nejake
opravdu zvlastni roztresene defaultni pismo pripominajici Times.

Samozrejmne jsem brzy objevil stranky CSTUGu a odkaz na font Lido ze
Strasovicke pismolijny, ktery vypada opravdu hezky. Nainstaloval jsem si ho
presne podle navodu, ale stejne i kdyz se mi OFS na \fontusage hlasi (a
\showfonts ukaze i Lido) je vysledek v PDF osklivy.

Cetl jsem i licence a jsem z toho trochu zmateny a tak jsem se chtel
zeptat, je skutecne font Lido pouzitelny tak jak je (slido.tgz > a nekde
mam chybu ja) nebo si ho musim koupit?

moje peambule v letter.tex:

\documentclass[11pt,twoside,a4paper]{article}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\usepackage[T1]{czech}
%\usepackage{skatalog} - takto ruzne jsem experimentoval
%\usepackage{slido}
%\usepackage{a4wide}
%\usepackage[skatalog]{ofs}
\usepackage[slido]{ofs}
\fontusage
\showfonts
%\input slido
%\OFSfamilydefault [Lido]
\pagestyle{headings}
\setfonts [Lido/]

bash# (cs)latex letter.tex
bash# dvipdf letter.dvi

Pouzivam Linux RedHat 7.1 (SGI-XFS) US, TeX 3.14159
nakonec jsem nainstaloval i cslatex... a porad nic.

--
Vaclav Dvorsky
spravce pocitacove site