Lehce OT: Ucebnice typografie?

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Wed Sep 5 17:52:45 CEST 2001

On Wed, 5 Sep 2001, David Ondřich wrote:

> Dobry den.
>
> Kdyz uz se s reakcemi roztrhl pytel, tez prispeji svou troskou do mlyna.
>
> Totez se da rict o druhe (prvni) zminovane knize tehoz autora. Vlastnim
> jenom tu, takze nemohu porovnat obe dohromady, nicmene kdyz autor na cca
> 250 stranach popisuje, jak je dulezite peclive zpracovavat dokument od
> pocatku, hlidat vsemozne chyby, neustale delat korektury apod., a pritom
> je takovych preklepu, chybejicich slov, hrubek (!) (o interpunkci vubec
> nemluvim) kniha doslova naslapana, co se o ni da rici dobreho. Snad jen
> [...]

V tomto ohledu jsou si pravdepodobne obe knihy podobne jako vejce vejci
(tu prvni zas nemam ja), presne, jak popisujete knihu prvni, to vypada i v
knize druhe. Nechtel jsem to napsat tak otevrene, ale je to skutecne BIDA!
Jak se potom da verit vecnym informacim a zasadam, ktere autor v knize
uvadi, kdyz je (mnohdy i na teze strance) porusuje a vyvraci!

Taky mam psychicke problemy se ctenim textu, v nemz jsou nejruznejsi
chyby. Myslim vsak, ze v oblasti knih o typografii jsou uvedena dilka
skutecne raritou, nevzpominam si, ze bych videl neco podobneho v knihach
jinych.

Zdravim
JR.