Úvod do DocBooku v češtině

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Oct 30 17:44:40 CET 2001

On Tue, 30 Oct 2001, Jirka Kosek wrote:

> Zdravím,
>
> pokud už vás nebaví používat jen <flame meta=";-)">takové ty zastaralé
> systémy (LaTeX, texinfo, Linux-Doc, HTML, Word)</flame> a chcete jít s
> XML, dobou a DocBookem, mohla by vás zajímat stránka:
>
> http://www.kosek.cz/xml/db/
>
> která obsahuje asi 70 stránkový stručný úvod do tvorby a zpracování
> dokumentů v DocBooku.

Ja si nemyslim, ze LaTeX je zastaraly, a kdyz vim, ze urcite nechci nic
jineho nez tistenou verzi a PDF, pak pujdu pres LaTeX. Take se zatim
nechci ucit formatovaci objekty, protoze XSLT mi udela texovy zdrojak a
styl pro LaTeX si napisu...

Uz jsem si vyzkousel, ze prevody LaTeX -> HTML a HTML ->LaTeX jsou
nesmirne pracne, zatimco XML -> cokoliv je i pro zacatecnika vyrazne
jednodussi. DocBook umi hodne a vetsinou si s nim clovek vystaci, ale jsou
i jine moznosti. Prave pracuji na knize, ktera by z DocBooku vyuzila tak
1%. Proto jsem si udelal vlastni DTD, i s komentari ma 50 radku, a zrejme
se jiz nikdy na nic jineho nepouzije, proto ho mam primo v hlavnim
dokumentu. Budu mit jenom tistenou podobu, takze to stejne projde LaTeXem
a nicim jinym, jenze tam budou slozitejsi rejstriky, jejichz priprava
pomoci LaTeXovych prostredku by dala vic prace nez priprava pomoci XSLT. A
navic mam pomocne styly, ktere mi vypisou podezrela mista (vsechno se v
DTD odchytat neda) a mam kontrolni styl pro HTML jen pro sebe, abych si
overil, ze vse je pripraveno spravne. I kdyz jsem se prave na tehle knize
XSLT ucil, usetrilo mi to spoustu prace. A mimochodem, sve WWW stranky na
icebearsoft.euweb.cz delam taky v XML (je tam popis, jak je tvorim).

A jeste poznamka: nebylo lepsi ten navod prohnat pres pdftex? Me to v
acrobatu hlasi Bad CMap. Rad bych si to cetl vecer pred spanim odpojen od
internetu...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/