Lido font

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Mon Oct 29 17:53:23 CET 2001

Petr Olsak wrote:

> Program afm2tfm, kterym jsem metriky generoval, vezme sirku znaku space a
> zanese ji jako zakladni velikost. Roztahovatelnost a stahovatelnost pak
> zanese fixne jako urcite procento zakladni velikosti (ted si nepamatuji,
> jak). Vim, ze ve Stormovych fontech je dost mala zakladni velikost mezery
> (sirka znaku space). Proto jsem vysledek konverze take se Stormem
> konzultoval a ukazoval na vzorku textu maximalne stlaceneho, stredne
> stlaceneho, nestlaceneho, mirne roztazeneho atd. Pohledem na ten vzorek
> byl autor fontu spokojen, ovsem neco jineho je takovy vzorek a neco jineho
> [...]

Cetl jsem v nejakem manualu k jednomu z vyseuvedenych programu, ze
elasticnost mezislovni mezery lze nastavovat z menu. Bylo to tam dokonce
primo ukazane. Myslim, ze defaultni nastaveni bylo max. stazeni 75% sizky
zakladni mezery a max roztazeni 125 nebo 150%. Jako doporuceni uvadeli, ze by
si to clovek mel vypnout, tj. nastavit 100% - 100% a pripadne korekce
nekterych radek delat rucne. Prijde mi to divne, myslim, ze pri zarovnani do
bloku, skoro nikdy nevyjde mezislovni mezera stejna jako zakladni.

Libor Chocholaty