clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Oct 25 16:25:36 CEST 2001

 Zname problemy s viacstlpcovou sadzbou a
> [...]
> vacsiu moznost, po nevydarenom pokuse, sadzat stranu odznova s novymi
> parametrami.)
> Urcite vam nekdo brzo odpovi a doporuci, abyste si patricnou
> upravu udelal sam. nebo treba napsal vlastni format treba SurTeX
> :) Na vicesloupcovou sazbu urcite existuji vselijaka udelatka v
> LaTeXu, ale ten neznam, protoze jej temer nepouzivam, s tim moc
> nekamaradim. V plainu existuje makro P. Olsaka v TBN na tisk vice
> sloupu. Obrazky jsem do toho nestrkal, zatim jsem to
> nepotreboval. o obtekani obrazku se zde psalo asi pred mesicem nebo dvema.

Napisat styl na viacstlpcovu sadzbu v plaine nie je problem. Vsetky
\botinserty a \topinserty stlpcove i viacstlpcove krasne plavu. Myslim ale,
ze co sa v Texu neda vyriesit je, aby vyhryznutie stlpca sa neposuvalo s
textom, ale bolo fixovane v priestore a uz vobec nie ich synchronizovat v
dvoch stlpcoch. Cize  urobit priestor pre obrazok treba vzdy urobit pekne
rucne napr. pomocou makra p. Olsaka \oblom i ked samozrejme priestor
potrebny v jednom stlpci si Tex sam pekne vypocita z BoundingBoxu obrazku.
Neexistuje (zrejme) mechanizmus ako informovat o polohe obrazku druhy
stlpec. Pokial viem v Texu nie je prikaz: ak je pagetotal 2cm zacni
skracovat riadky o 1 cm. Toto by uzasne pomohlo.To by vsak sa niekedy znova
musel prelamat text vrateny do pripravnej oblasti (myslim, ze tak tomu
hovori TBN), co nejde.

A.S.