clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

Polach Josef polach.j at pbsvb.cz
Thu Oct 25 14:13:46 CEST 2001

---------
Od:	Anton Surda[SMTP:fyzisurd at savba.sk]
Odesláno: 	25. října 2001 12:11
Komu:	csTeX at cs.felk.cvut.cz
Předmět: 	RE: clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

>pouzivam ja,
> to vypada
>
> V mem prohlizeci je to take strasne... Asi maji vsichni obri monitory, na
> tech je to mozna citelne

> "tisknout" a pak se

Asi v tomto diskusnom klube nevzbudim vela sympatii, ale po nekonecnom
trapeni s Netscapom pod Linuxom (velkost pismen, kodovanie, pady
prehliadaca, atd.)
po stejnych zkusenostech s Nescafe jsem zacal pouzivat Konqueror ze SuSE 7.2. Po nekolika dnech nechci nic zakriknout, ale zatim je jednooky kralem mezi slepymi.
som presiel na Windows2000 a Explorer a vsetko je perfektne -- aj
grafika.cz. Niekedy (TeXu sa to samozrejme netyka)asi treba ist s prudom.
Ale kvuli prohlizeci www stranek bych se k Win nevracel - ale co se komu libi, tim se neotravi, jak rikavala moje babicka - a ta tomu rozumela :)

Tex je vynikajuci, skoda vsak, ze sa nevyvijaju dalsie systemy na jeho
zaklade a s jeho filozofiou.
vyvijeji (Omega, NTS,...), ale na TeXu je prave obdivuhodna vymakanost blizici se dokonalosti a moznost na tomto zakladu stavet a rozsirovat si jej k obrazu svemu.
Zname problemy s viacstlpcovou sadzbou a
obtekanim obrazkov, by sa mohli dat vyriesit snad iba malymi upravami
programu. (Mozno viac brat do uvahy realnu suradnicu bodu sadzby na strane a
vacsiu moznost, po nevydarenom pokuse, sadzat stranu odznova s novymi
parametrami.)
Urcite vam nekdo brzo odpovi a doporuci, abyste si patricnou upravu udelal sam. nebo treba napsal vlastni format treba SurTeX :) Na vicesloupcovou sazbu urcite existuji vselijaka udelatka v LaTeXu, ale ten neznam, protoze jej temer nepouzivam, s tim moc nekamaradim. V plainu existuje makro P. Olsaka v TBN na tisk vice sloupu. Obrazky jsem do toho nestrkal, zatim jsem to nepotreboval. o obtekani obrazku se zde psalo asi pred mesicem nebo dvema.

Asi jsem dost konzervativni, pouzivam s malymi upravami, co se mi osvedcilo - vlastni nebo prizpusobena makra prevzata odjinud a kdyz se vyskytne neco noveho, prokousavam se tim hloubeji a zase se neco priucim. Je to "dobrodruzne", i kdyz pravda nekdy zdlouhave. O to vic si toho pak clovek vazi.

Hezky den

Josef

Ked som spomenul to obtekanie: Tvrdi sa, ze \parshape umoznuje lubovolny
tvar odstavca. Celkom to tak vsak nie je. Sirka nemoze byt nulova. Neda sa
predsa len nejakym trikom dosiahnut, aby pri ovedeni nulovej sirky v
prislusnej dvojici sa vysadzal prazdny riadok a ostatne riadky by prilis
neutrpeli?

Zdravi

Anton Surda