OT: Pokazena tiraz

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Oct 17 08:42:58 CEST 2001

On Wed, 17 Oct 2001, Polach Josef wrote:

> Uz se vam nekdy stalo neco takoveho?
>
> Sazel jsem pro jednu organizaci prirucku. Zpracoval jsem dodany text,
> obrazky, tabulky,... Hotovou vec po vsech upravach, korekturach a
> odsouhlaseni jsem jim poslal na CD ROMu, ze si to vytisknou a rozmnozi
> sami (jednalo se nastesti o mensi naklad). Vcera se mi dostal do ruky
> jeden jejich vytisk a dost jsem se zhrozil.
>
> Potrebovali zmenit jeden radek v tirazi a ne, ze by mi zavolali nebo
> poslali mejl, abych jim to udelal na pockani, ne ze by tu jednu radku
> prinejhorsim prelepili, oni prepsali celou stranku s tou tirazi. Ale
> [...]

Dobry den,

myslim, ze pokud je zbytek dobre udelany, nemusite chodit kanalama.
Je hodne obvykle, ze si tiraz dela nakladatelstvi samo na posledni chvili
bez spoluprace se sazecem. Pozname to podle toho, ze je pouzit jiny font a
celkove to vypada jinak. Lidi, kteri by vyslednou prirucku mohli posuzovat
z graficke stranky veci se deli na dve casti. Ti prvni nic nepoznaji a
bude jim to jedno. Ti druzi si vsimnou, ze to je delano jinym fontem,
diletantsky a jinak, nez vsechno ostatni a ze to tedy nema na svedomi
sazec.

Petr Olsak