OT: Pokazena tiraz

Polach Josef polach.j at pbsvb.cz
Wed Oct 17 07:14:08 CEST 2001

Uz se vam nekdy stalo neco takoveho?

Sazel jsem pro jednu organizaci prirucku. Zpracoval jsem dodany text, obrazky, tabulky,... Hotovou vec po vsech upravach, korekturach a odsouhlaseni jsem jim poslal na CD ROMu, ze si to vytisknou a rozmnozi sami (jednalo se nastesti o mensi naklad). Vcera se mi dostal do ruky jeden jejich vytisk a dost jsem se zhrozil.

Potrebovali zmenit jeden radek v tirazi a ne, ze by mi zavolali nebo poslali mejl, abych jim to udelal na pockani, ne ze by tu jednu radku prinejhorsim prelepili, oni prepsali celou stranku s tou tirazi. Ale jak:
1. Asi v nejakem wordu nebo v necem takovem - tudiz je to tam jako pest na oko, jinym pismem, pritom zmrsili logo TeXu, logo CS-fontu, e-mailovou adresu,...
2. udelali tam dost trapne chyby (napr. mezeru pred dvojteckou)
3. neobtezovali se to ani po sobe zkontrolovat, takze se jim tam jeste vloudil a zustal preklep.

Nedozralo by vas to? Ted abych chodil kanalama, protoze jsem tam vlastne pod sazbou a grafickou upravou podepsany.

Co se s tim da delat, jak se takovym vecem da branit? Nemate takove zkusenosti? Ma smysl hadat se s pitomcem? Asi je pozde brecet nad rozlitym pivem, takove veci se maji osetrit ve smlouve, ale i tak...

Omlouvam se za OT a preji hezci den nez jsem mel vcera vecer.

Josef

------
Josef Polach - mailto:j_polach at email.cz