Problemy s pdfcslatex pod TL6

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Oct 16 09:07:39 CEST 2001

On Tue, 16 Oct 2001, Petr Aubrecht wrote:

> Ba co vic, proc instalator nabizi implicitne adresar, ktery je evidentne
> spatny??? KAZDY instalator dovoluje pri navrhu nastavit implicitni
> cestu, kam se bude software instalovat. Proc tedy neni nastaven
> C:\texmf?
>
> Co se tyce neschopnosti TeXu pracovat s divokymi nazvy, neni v tom sam.
> Word sveho casu proste spadl, kdyz se mu predhodil soubor se dvema
> extenzemi (dodnes to radeji nezkousim), 602Text dokument s mezerou taky
> neotevre atd.
>
> Mimochodem - MikTeX taky nabizi Program Files. Je treba pred tim vsechny
> [...]

Nerad bych svym predchozim prispevkem zpusobil plany poplach. Mozna, ze
adresar Program Files funguje. Musim priznat, ze sam nevim, jak je upraven
TeX na systemech, ve kterych se preferuji nazvy souboru s mezerami.

Dovedu si predstavit, ze ve zmenovem souboru k tex.web je pro takove
systemy vytvoreno konvertitko, ktere kazdou mezeru v nazvu nahradi
napriklad podtrzitkem, takze pro cteni souboru s nazvem "dve slova" staci
v TeXu napsat treba \input dve_slova a do logu to taky pise
dve_slova. Pravda, v takovem pripade TeX neni schopen rozlisovat mezi
souborem "a b" a "a_b", ale to by mohlo vadit jen ve vyjimecnych
situacich. Tento princip konverze nazvu znam uz z doby emTeXu, ktery sice
cetl soubory vcetne\cesty\takto\napsane v systemu, ale okamzite to interne
konvertoval na soubory vcetne/cesty/takto/napsane, protoze zpetne lomitko
je v TeXu rezervovano pro jine ucely. Stacilo pak psat
\input vcetne/cesty/takto/napsany/soubor.tex a stejnou konvenci uzivat
v konfiguracnich souboreh.

Neni vylouceno, ze uzivatele MS Windows tedy vidi v logu treba neco
takoveho:
(c:/Program_Files/TeX/texmf/tex/csplain/czech.sty). To ja nevim.

Opakuji tedy: nevim, zda v distribucich TeXu pro MS Windows neni nejake
reseni podobne vyse zminenemu. Takove reseni by se dalo povazovat za
specialitu dane implementace TeXu do konkretniho systemu, coz je podle
copyrightu k TeXu mozne. Nazvove konvence souboru se totiz v puvodnim
zdrojovem textu k TeXu neresi a veskere dulezite soubory (napriklad pro
test trip, CM fonty, zakladni makra) jsou vytvoreny tak, aby mely ve jmenu
jen obvykle znaky, aby jmeno nepresahlo 8 znaku, aby soubory mely obvyklou
priponu a nebylo nutne je zapisovat vcetne cesty. Vyhledavaci algoritmy ve
stromovych ci jinych strukturach jsou pak ryze zalezitosti implementace
TeXu na konkretnim systemu.

Muze mi v tom udelat jasno nejaky uzivatel MS Windows?

Dekuji

Petr Olsak