Problemy s pdfcslatex pod TL6

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Oct 15 15:18:40 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Petr Olsak wrote:

> Jediny, kdo takovou zmenu muze udelat, je D. Knuth.
>
> Jina otazka filosofickeho razu je, zda to je dobre nebo spatne. Licence
> TeXu se v tomto konkretnim bode jevi jako "brzda pokroku". Anebo jsou

Ja bych se takove zmeny v TeXu bal. Nekdo ma treba v dokumentu napsano

\input soubor nejaky text

a spoleha, ze se mu nacte "soubor.tex" a pak se vysadi "nejaky text". Po
tehle zmene by treba dostal chybovou zpravu, ze nelze najit soubor s
nazvem "soubor nejaky text.tex" ani "soubor nejaky text". Spise by si
uzivatele meli uvedomit, ze jsou jista omezeni na jmena souboru. Ostatne,
vezmete si nejaky soubor (misto slova soubor v nasledujicim prikladu dejte
jeho skutecne jmeno) a JENOM SI PREDSTAVTE nasledujici prikaz

DOS, OS/2, Windows:> copy soubor *.tex

Linux:> cat soubor >*.tex

Ted jsem zjistil, ze OS/2 je docela inteligentni, ale v dokumentaci k DOSu
4.0 jsem nasel, ze tento prikaz nejprve smaze vsechny soubory s priponou
tex a potomse mu kvuli spatnemu jemnu nepodari prekopirovat soubor. A
presto si nikdo nestezuje, ze se mu do nazvu nedari propasovat hvezdicku
nebo otaznik. A kdyz mi nekdo v ceskych Windows vytvori soubor, jehoz
jmeno ma pismena s diakritikou, tak s tim v anglickych Windows nic nesvedu
a nejprve to musim v OS/2 prejmenovat...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://icebearsoft.euweb.cz