transparentni obrazky v eps

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Oct 10 10:17:12 CEST 2001

On Wed, 10 Oct 2001, [ISO-8859-1] Lubos( Kloc wrote:

> U vektoroveho obrazku by to nebyl velky problem, ale u bitmapy to podle
> meho nazoru narazi na radu principialnich obtizi. Jednak Post Script
> krome nejnovejsi verze neumi transparentni barvy, ale hlavne musite
> byt schopen nejak definovat a jednoznacne rozlisit, ktery pixel je
> "obrazek" a ktery "pozadi". Dulezite je, co to je za obrazek.
> - pokud je to "perovka" (max. rekneme 16 barev),  snazte se pouzit
>     nejaky vektorovy format.
> - pokud je to "fotografie" (vetsi barevna hloubka), pak se obavam, ze
>     to neni snadno resitelne (a pochybuji, ze to ma smysl).

Resitelne to je, protoze TIFF ma alpha kanal, kde se da pruhlednost i
polopruhlednost nadefinovat. Bohuzel tiff2eps, alespon ta verze, kterou
jsem si stahl, neumi PostScript Level 3, takze si pri tomhle prevodu s
pruhlednosti neporadi. Musel byste si nastudovat, jak je pruhlednost
resena v PS a modifikovat si tiff2eps. Vlastni knihovna tifflib temer
jiste umi informace o pruhlednosti nacist, i kdyz se priznam, ze jsem ty
zdrojaky nestudoval. Pak musite PS soubor bud tisknout na zarizeni, ktere
umi Level 3, nebo pouzit Distiller z Acrobatu 5 na prevod do PDF a ten pak
vytisknout Acrobatem 5 (verze 4 to neumi a vzhledem k tomu, ze pruhlednost
je velmi nova vlastnost, pak zrejme jine programy nez Acrobat 5 a podobne
[InDesign, Photoshop, Illustrator] to jeste nebudou mit implementovane).
Pokud se umite pri umistovani obrazku trefit presne, mate jeste jednu
moznost. Vyriznete si odpovidajici kus pozadi a sesadte to v programu,
ktery umi pruhledne vrstvy (Gimp, Photoshop). Pak to prevedte na EPS a
usadte na misto, ovsem zvlaste u barevneho prechodu muze byt chyba
umisteni i o nekolik pixelu dost viditelna...

>                         S pratelskym pozdravem,
>
>                                                    Lubos Kloc

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz