transparentni obrazky v eps

Lubos( Kloc kloc at ipm.cz
Wed Oct 10 08:22:18 CEST 2001

Rostislav Zemek wrote:

>Dobry den,
>
>prosim o radu, jak vlozit do dokumentu v LaTeXu bitmapovy obrazek tak, aby
>jeho pozadi bylo transparentni. Obrazky prevadim pomoci tiff2eps a pak
>vkladam prikazem \includegraphics. Na barevnem pozadi dokumentu (barevny
>gradient - jde o poster) je vsak takto vlozeny obrazek ohranicen bilou
>obdelnikovou plochou = hranice bounding boxu.
>
>				Dekuji za kazdy napad.

U vektoroveho obrazku by to nebyl velky problem, ale u bitmapy to podle
meho nazoru narazi na radu principialnich obtizi. Jednak Post Script
krome nejnovejsi verze neumi transparentni barvy, ale hlavne musite
byt schopen nejak definovat a jednoznacne rozlisit, ktery pixel je
"obrazek" a ktery "pozadi". Dulezite je, co to je za obrazek.
- pokud je to "perovka" (max. rekneme 16 barev),  snazte se pouzit
    nejaky vektorovy format.
- pokud je to "fotografie" (vetsi barevna hloubka), pak se obavam, ze
    to neni snadno resitelne (a pochybuji, ze to ma smysl).

                        S pratelskym pozdravem,

                                                   Lubos Kloc