PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Nov 30 12:05:04 CET 2001

On Fri, 30 Nov 2001, Michal Kvasnicka wrote:

> A jeste k obrazkum: vkladam asi v polovine pripadu fotky/perovky. Tam
> je samozrejme mnohem vhodnejsi vlozit (aspon pro moje amaterske ucely)
> bitmapu nez postscript, ktery taky obsahuje bitmapu, ale obvykle hur
> zkomprimovanou.

Pro perovky je vhodne pouzit CCITT kompresi. Umi to PostScript Level 2. Je
to podporovano i ve formatu TIFF. Tam je to jeste efektivnejsi, protoze je
binarni, v EPS to musi byt textove, v Level 2 obvykle ASCII85. Kdyz
obrazek pomoci nejakeho \special vlozite do PS, pak nejspis dojde k
dekompresi, jen EPS zustane, jak byl. Pravdou vsak je, ze rada programu
neumi vytvorit kvalitni EPS pro perovku (uklada se jako 8bit grayscale).
Distiller pri prevodu do PDF umi kompresi a PDF je binarni, takze nakonec
bude ta cast s obrazkem stejne mala jako puvodni TIFF. Pravdepodobne to
umi pri prevodu i ghostscript 6.x.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/