PDF lepe v GSView ?

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Fri Nov 30 07:00:50 CET 2001

On 29 Nov 2001, Martin Mrazek wrote:
> nedavno jsem si stahnul jeden manual v PDF. Po zobrazeni Acrobat
> Readerem (predposledni verzi) to bylo kostrbaty, spatne citelny a pri
> scrollovani trvalo dlouho, nez se pismena "vykreslila". Zkusil jsem to
> zobrazit v GSView a obdrzel zcela kvalitni, spravne vypadajici
> vysledek... Nevi nekdo co chybi tomu Acrobatu, ze to nezvlada slusne
> zobrazit?

Acrobatu nechybí nic, jedná se o zcela racionální a vědomé
obchodní rozhodnutí firmy Adobe. Vzhledem k tomu, že prodává ve
velkém Type1 fonty (velice kvalitní a _velice_ drahé), nemá
absolutně žádný zájem na tom, aby někdo používal Type3 fonty,
které jsou produktem různých jiných fontů, které neprodává
(zejména, ó hrůzo, fonty od konkurenčních firem -- jak by se do
Postscriptu vložily fonty Bitstream Speedo? -- předpokládám, že
jako Type3). Nic takového neomezuje Alladiny (výrobce
Ghostscriptu) a tak GS už dlouhou dobu podporuje antialising
zubatých bitmapových fontů.

Závěr je jednochý -- přednostně používat GSView a teprve pokud
potřebujete něco, co GSView nepodporuje (a není toho mnoho),
použít Acrobat. Jinak, samozřejmě, ve vlastních dokumentech,
které pouštíte z ruky, používat výlučně Type1 fonty (případně
TrueTypy, pokud používátě technologii, která je vloží do souboru
jako Type42).

	Hezký den

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Economics is the only discipline where two people can win a Nobel
Prize for saying exactly the opposite thing!
	-- Eamonn Butler of Adam Smith Institute
	   on Nobel Prize awards for year 2001