PDF

Michal Kvasnicka qasar at econ.muni.cz
Wed Nov 28 17:02:28 CET 2001

Jirka Kosek wrote:

> Například když v dokumentech používáte PSTricks. Tento balík maker
> vkládá do dokumentu mnoho PostScriptových příkazů. Některé elementární
> věci (změna barvy apod.) lze vyřešit přímo v pdfTeXu, ale většina
> pokročilejších funkcí počítá s tím, že PostScriptový interpret si je
> spočítá -- grafy funkcí, oválné rámečky okolo textu a další "blbinky".

To mi nepripada jako velky problem. Pouzivam ConTeXt -- tam lze pouzit
primo MetaPost k vecem, ke kterym se obvykle pouziva pstricks
(experimentalne
jsem zjistil, ze MetaPost mi vyhovuje mnohem vic na normalni obrazky; ve
spolupraci s ConTeXtem zvladne, myslim, i veci, ve ktere pstricks s
LaTeXem
nemohou ani doufat). A konverze obrazku je trivialni problem, zvlast
kdyz od vetsiny mohou vkladat primo bitmapy, takze vysledek je mnohem
mensi.

Navic umi pdfTeX nektere veci, ktere klasicky TeX neumi. Napr. umoznuje
pozicni grafiku a podle vseho i nektere zajimave veci ve sloupcove
sazbe, ktere vyzaduji poz. grafiku.

Zadne principialni duvody (horsi tisk, horsi postprocessing, ...)
nejsou znamy?

Zdravim,
M.K.

--
Economics is the only field in which two people can get a Nobel Prize
for saying exactly the opposite things.