ulitle akcenty v xdvi

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Nov 27 11:32:59 CET 2001

On Mon, 26 Nov 2001, Michal Měšťan wrote:

> Hmm, zajimave, po instalaci se mi stalo totez. Uz jsem chtel
> mrucet, ale po restartu X se vse srovnalo. Tak to spis vypada na
> nenacteni, ci neobnovoveni X resourcu po instalaci. Pak jelikoz
> vec fungovala, jsem dal nepatral.

Zda se, ze s restartovanim Xserveru to nema (uz z principu fungovani
programu xdvi) nic spolecneho. Dost se divim, jakym "zazrakem" Vam to
zacalo fungovat.

Zjistil jsem take, ze se hosi do noveho xdvi snazi propasovat type1
renderer z X11 (tzv. knihovna t1lib), aby program nemusel rastrovat
bitmapy externe ghostscriptem a tyto bitmapy ukladat na disk v podobe PK
souboru. Pracuje to s mapovacimi soubory, kde je receno, ze napriklad
metrika tir.tfm znamena ve skutecnosti Times-Roman a ma se na ni pouzit
interni t1 renderer. Ale nase fonty z cspsfonts odkazuji na metriky
s nazvem rptmr.tfm a ty v tech mapovacich souborech nejsou. Dusledek: nase
fonty ten xdvi zpracovava postaru pomoci externe volaneho ghostscriptu.
Domnivam se tedy, ze tato nova vlastnost nema na problem vliv (i kdyz
vyloucit to nemohu).

Zjistil jsem jeste, ze pokud dvi soubor predzvejkam pres dvicopy (tj.
expanduji se vsechny popisy virualnich fontu az na uroven raw metrik), pak
takove dvi zobrazi ten nestastny xdvi spravne. Ma tedy evidentne potize
s interpretaci virtualnich fontu.

Ma k tomu problemu jeste nekdo nejake postrehy?

Petr Olsak