CMYK bitmapa v ps

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Nov 19 14:49:29 CET 2001

On Mon, 19 Nov 2001, jokr-mrak wrote:

> [...]
>
>  moc se omlouvam, ale ne vlastni vinou (samozrejme vinou autoru) jsem
>  se dostal do casove presu a nestiham prolezt archiv, kde bych mozna
>  nasel odpoved...
>
>   Doposud jsem vkladal obrazku do dokumentu jako *.eps, ale nyni
>   potrebuji, kvuli zachovani CMYK barev, vlozit bitmapu. S pouzitim
>   baliku graphicx se s tim vyporadam, ale pouze na urovni *.dvi. Yap i
>   windvi foto zobrazi, ale kdyz dvi konveruji pomoci dvips, tak mi gs
>   ukaze uz jen cerny obdelnik. A v dvips jsem zadny prepinac nenasel.
>   Co je treba udelat abych mel v *.ps barevnou (CMYK) bitmapu?

Zalezi na tom, jakou bitmapu mate na mysli. EPS taky muze obsahovat
bitmapu, a kdyz v nem budete barvy nastavovat pomoci setcmykcolor, zustane
Vam CMYK bez ohledu na to, zda je obrazek vektorovy ci bitmapovy. Ten
cerny obdelnik mi spis napovida, ze pouzivate nejaky \special, kteremu
dvips nerozumi. Pokud to nemate nastaveno implicitne, zkuste
\usepackage[dvips]{graphicx}. Nepocitejte vsak, ze by se treba JPG nebo
PCX, kter jsou (technicky) v RGB nejak samy prevedly na CMYK. Nejlepsi je
pouzit nejaky program, ktery exportuje obrazek jako EPS/CMYK.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://icebearsoft.euweb.cz