Re: přetékání řádku

Simona Kotlarova Simona.Kotlarova at oku-st.cz
Fri Nov 16 13:12:37 CET 2001

Bohužel i já bych raději viděla obrázky pouze v příloze za texty, stejně jako poznámky bych raději měla vždy pod čarou a nikoliv za příspěvkem, avšak ne vždy jsme si sami sobě pány. A to nemluvím o tom, jak by to pak bylo jednoduché při zpracování.
On Fri, 16 Nov 2001, Josef Svoboda wrote:

> Bohuzel, s nepeknym obtekanim obrazku jsem se setkal i ve Zpravodaji CSTUGu,
> v cisle 1-3/2000, v clanku "CD-ROM Matematicka analyza s programem Maple".

Mne se to tehdy taky nelibilo, ale nebyl cas na diskusi, takze jsem
respektoval prani autora...

> Pro mne jako ctenare je predevsim neprijemne prechazet z dlouhych na kratke
> radky a cist spoustu rozdelenych slov, a potom uz je mi celkem jedno, zda si
> sazec dal praci se zachovanim doporucene delky mezislovnich mezer.

Kdyz doctu slovo a za nim je obrovska dira, pak musim patrat, kde text
pokracuje. A kdyz je takto rozpadlych slov vice nebo to dokonce resi
prostrkanim tak velikym, ze se text rozpadne na samostatna jednopismenna
slova, pak si musim ukazovat stejne, jako kdyz jsem se v prvni tride ucil
cist ze Slabikare. A kdyz se kolem nepravidelneho obrazky text zuzi tak,
ze v jednom slove jsou dve deleni a kazda cast ma jine prostrkani, pak
podobne extravagance povazuji za projev neucty ke ctenarum. A kdyz je
sazec ke mne neuctivy, tak ten clanek nectu.

V roce 1992 napsal Petr Olsak clanek o srovnani klikacich sazecich
programu s TeXem. V nem je demonstrovano to, co jsem v predchozim odstavci
napsal. Bohuzel ten clanek nemohu najit na jeho WWW strance. Je docela
poucny a stal by za precteni.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/