Konverze PDF

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Mon Nov 12 15:51:38 CET 2001

Dobry den,

On Tue, 6 Nov 2001, Robert Kessl <kesslr at centrum.cz> wrote:
> \usepackage{graphicx}
>
> \begin{document}
> \DeclareGraphicsExtensions{.pdf, .png, .jpg, .mps, .emf}
> \begin{figure}[!h]
>    \centering
>    \includegraphics[width=12cm, height=6cm]{obrazek.jpg}
> \end{figure}

> latex dokument bez problemu ulozi do dvi, yap ale obrazek nezobrazi.
> Pokud ale pouziji emf (enhanced metafile) tak je vse v poradku (?)

Precetl jsem si dokumentaci (yap.dvi, v mem vydani Chapter 5, str. 7),
kde je k tomu neco vysvetleno.

Navrhuji podporu grafiky v yapu nepouzivat, je chaba, pokud si chcete
clanek prohlednout i s obrazkem, pouzijte dvips a ghostview.

> Pri pokusu o konverzi do pdf (pomoci dvipdfm.exe) mi ohlasi nasledujici:

> Current input buffer is -->em: graph
> Unrecognized special ignored

To znamena, ze balik graphicx pouzil emTeXovske specialy ("em: XXX"),
ktere zrejme dvipdfm (na rozdil od treba jiz zmineneho dvips) neumi.

Resenim by melo byt:
	\usepackage[dvipdfm]{graphicx}
to by melo zpusobit nacteni souboru dvipdfm.def a pouziti maker vhodnych
pro dvipdfm.

S pozdravem, Stepan Kasal

Dodatek:
Pokud ve Vasem LaTeXu dvipdfm.def neni, co takhle [dvipdf] misto [dvipdfm]
(strilim hodne od boku, vubec neznam dvipdf ani dvipdfm, jen vidim, ze se
jmenuji podobne ;-).

Nebo si zkuste stahnout dvipdfm.def z http://odo.kettering.edu/dvipdfm/
a zkuste do souboru graphics.sty pridat prislusnou radku
	\DeclareOption{dvipdfm}...
Tuto radku snadno udelate napodobenim nektere jiz existujici, treba
radky \DeclareOption{dvips}.