ispell pod windows jeste jednou

Katerina Postranecka kpostran at students.zcu.cz
Wed Nov 7 20:21:17 CET 2001

Dobry den,
predem dekuji panu Koskovi a Netolickemu.
Povysila jsem konfiguraci emacs 21.1, ispell 3.2.06 pod cygwin (mam jenom
nakopirovanou knihovnu cygwin1.dll v f:/usr/local/bin, kde je i
ispell.exe).

Ted bych shrnula, co jsem zjistila i za pomoci vyse jmenovanych:

1. V TeXLive 6 je take nejaky ispell, i kdyz adresar TeXLive/bin/win32
neobsahuje ispell.exe, obsahuje buildhash.exe, takze je nutne v
promenne PATH dat cestu na TeXLive az za cestu na ispell v cygwinu, ktery
chci pouzivat.

Takze se mi podarilo vytvorit funkcni czech.hash ze souboru z baliku
ispell.cz.tar ve kterem jsou soubory z roku 1997: czech.aff, czech.a-z,
Makefile. Bohuzel tento slovnik obsahuje jen velice malo slov a novejsi,
co se mi podarilo sehnat uz mel prilis slozity Makefile vyuzivajici napr.
perl, takze jsem nedokazala pomoci buildhash slovnik vytvorit.

Aby ispell dobre pracoval, je jeste dobre nastavit systemove promenne
LIBDIR a DICDIR, protoze pod Linuxem vsechny cesty zacinaji jenom / a ne
napr. f:/

2. Emacs v moji konfiguraci sice uklada soubory v kodovani
cp1250, ale pracuje nejspis v kodovani iso8859-2 ?! - projevuje se to
napr.  kdyz kopiruju cesky text z emacsu pres schranku do notepadu nebo
kdyz se utvari uzivatelsky slovnik pro ispell. Tudiz abych mohla vytvorit
slovnik pomoci buildhash, pouzila jsem v balicku pro Linux bez jakekoli
upravy (jak jsem jiz uvedla).

Nyni bych potrebovala jestli by mi nekdo nemohl dat odkaz na nejaky
novejsi balicek pod Linux, ze ktereho bych si mohla cesky slovnik
vytvorit.

dekuji
Katerina Postranecka