LaTeX to MS document

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Nov 12 10:26:53 CET 2001

On Mon, 12 Nov 2001, Zdenek Krelovec wrote:

> [...]
> LaTeX pod Linuxem a jsem s nim spokojen. Ale k memu problemu, minuly
> tyden jsem zjistil, ze mam odevzdavat diplomovou praci v elektronicke
> podobe, to by jeste nebyl takovy problem, ale vyzaduji na me
> odevzdani v MS documentu (pro informaci: studuji na ZCU FEL v Plzni).
> Netusite nekdo, jestli existuje nejaky zpusob jak vytvorit document z
> vystupu z LaTeXu ??? Jestli se nic nenajde, tak to budu muset snad
> cele prepsat ve Wordu, z cehoz asi jak vsichni pochopite nemam moc
> radost a ani netusim, kde bych to prepisoval.

Mel jsem kdysi podobny problem, ale nastesti jsem vedel predem, ze musim
dat dokument ve Wordu. Pouzil jsem IBM Works v OS/2, kde lze dokument
ulozit v RTF i DOC, bohuzel Word pri cteni nepozna cestinu. Ostatne, kdyz
jsem se dival do specifikace RTF, kterou jsem nasel na nejakem CD, zjistil
jsem, ze na zacatku je hlavicka, kde je mimo jine uvedeno kodovani. Zadne
z techto kodovani neni pouzitelne pro vychodoevropske jazyky. Dalsi pokus
byl cisty text s tim, ze jsem predpokladal import do Wordu (na cizim
pocitaci). Zkusil jsem CP852, Windows-1250 i ISO-8859-2, kazdou verzi jsem
importoval nekolika zpusoby a ukazalo se, ze relativne nejuspesnejsi je
ISO-8859-2, ale taky neni vse uplne spravne. HTML v kodovani Windows-1250
slo vsak otevrit v MSIE a prenest pres clipboard do Wordu, pricemz
zakladni tagy jako <b>tucny text</b> se pritom zachovaji. Matematicke
rovnice jsem ovladacem dvidot z emTeXu prevedl na PCX, orezal bitmapovym
editorem a vlozil do Wordu jako obrazku. Jsou sice hrbate, ale jsou tam.

Pozdeji jsem nasel na CTAN nasel latex2rtf. Byl psan pro DOS a neumel
cestinu. Zkusil jsem jej bez uprav cvicne prelozit kompilatorem GCC, ale
zrejme v nem byly nejake pointery natvrdo 16bitove, takze mnou prelozeny
program se vubec nerozbehl.

Muj dokument mel nastesti jenom 2 stranky a od zacatku jsem ho psal v
HTML, prevedeni cele diplomky LaTeX -> HTML + PCX -> DOC asi nebude zadna
zabava...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/