Cislo posledni stranky

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Nov 5 10:49:14 CET 2001

Polach Josef píše:

> [...]
>
> \input last.tex
>
> (v tom je cislo, ktere tam TeX ulozil pri minulem pruchodu)
>
> To je vsechno v poradku, ale kdyz to potrebuji vlozit i na tu posledni stranku (do zahlavi davam "Strana m/n"), tak mi da jen "Strana m/"
>
> Asi to bude tim, ze drive nez TeX vlozil cislo posledni stranky do textu, otevrel si soubor last.tex a vynuloval jej, aby si mohl zjistit cislo te posledni stranky a zapsat je.
>
> Jak jej prinutit, aby to udelal obracene - tedy napred vysazel cislo z last.tex a pak aby si teprve zjistil tu posledni stranku?

Zkusil bych neco takoveho:

Na konec:
\newwrite\last
\immediate\openout\last=last.tex
\write\last{\noexpand\def\noexpand\strana{\the\pageno}}

A na zacatek:
\input last
(popr. otestovat, jestli soubor existuje, aby to pri prvnim pruchodu
nenadavalo)

Tam, kde chcete cislo, date prikaz \strana.
Samozrejme pokud dojde ke zmene poctu stran, musite udelat o jeden
preklad navic.

Zdravi
        Jaromir Kuben