Cislo posledni stranky

Polach Josef polach.j at pbsvb.cz
Mon Nov 5 10:17:23 CET 2001

V plainu, kdyz potrebuji zjistit pocet stran (cislo posledni stranky) se mi osvedcilo dat tesne pred konec souboru:

\newwrite\last
\immediate\openout\last=last.tex
\write\last{\the\pageno}

a v okamziku, kdy potrebuji to cislo vlozit do textu, dam:

\input last.tex

(v tom je cislo, ktere tam TeX ulozil pri minulem pruchodu)

To je vsechno v poradku, ale kdyz to potrebuji vlozit i na tu posledni stranku (do zahlavi davam "Strana m/n"), tak mi da jen "Strana m/"

Asi to bude tim, ze drive nez TeX vlozil cislo posledni stranky do textu, otevrel si soubor last.tex a vynuloval jej, aby si mohl zjistit cislo te posledni stranky a zapsat je.

Jak jej prinutit, aby to udelal obracene - tedy napred vysazel cislo z last.tex a pak aby si teprve zjistil tu posledni stranku?