obrázky v PDFLATEXu.

Simona Kotlarova Simona.Kotlarova at oku-st.cz
Tue Nov 13 10:59:46 CET 2001

Vím, že jsem se již jednou ptala, jak dosáhnout obtékání obrázků v PDFLATEXu, a že se mně dostala odpověď, že podstatný je LATEX, ale mně jde o to, že v dané publikaci bude vysázeno hodně obrázků a já chci, aby se publikace rychleji načítala v acrobatu, proto je vhodnější PDFLatex, jenže já se nikde nedohrabala k podrobnějšímu manuálu. Chci se prostě vyhnout převodu přes dvi. Prohledala jsem stránku CSTUGu a našla jsem jen pár pdftex FAQů, ale to, jak dosáhnu obtékání obrázku v PDFlatexu jsem nenašla. Snad mně někdo poradí:

V začátku dokumentace mám mimo jiné:

\documentclass[a4paper,10pt]{book}
\usepackage{czech}
\usepackage{a4wide}
\usepackage{latexsym}
%%\usepackage[pdftex]{graphicx}
\usepackage{makeidx}
\makeindex
\pagestyle{plain}
.
.
.
\frenchspacing
\csprimeson
\begin{document}
%%\DeclareGraphicsExtensions{.pdf, .png, .jpg, .mps, .emf}
\maketitle
\tableofcontents
.
.
.
\begin{figure} [b]
\pdfximage width 15cm {190.jpg}
\pdfrefximage\pdflastximage
\caption{Kamenná mísa na úpatí hradiště - zničena}
\end{figure}
.
.
Obrázky se mně vysází zvlášť na stránku, nebo jsou umístěny tak, že jej text neobtéká. Když použiji příkazy z Latexu, tak se obrázky nevysází vůbec. Najde někdo nějaký odkaz nebo napíše přímo nějakou radu, jak na to? Děkuji.

Mgr. Simona Kotlárová
Státní okresní archiv
Smetanova 351
Strakonice 386 22