OT: seskladani stranek pro tisk

Tonar Zbynek Zbynek.Tonar at lfp.cuni.cz
Fri Nov 2 15:57:41 CET 2001

Dobry den,
omlouvam se, muj dotaz nesouvisi bezprostredne s TeXem a je spise
zacatecnicky, snad by mi ale nekdo mohl poradit.
Vyrobim si PS nebo PDF soubory a vysledkem ma byt oboustranne potistena
brozurka formatu A5 (tj. kdyz se rozevre, tak je to A4 landscape), ktera
je v miste prelozeni sesita.

Je mozne seskladat k tisku stranky tak, aby vznikla A4 landscape, na niz
budou vytisteny dve stranky A5 vedle sebe, ale ne ty, ktere po sobe (dle
cislovani stranek) bezprostredne navazuji v mem dokumentu, nybrz ty,
ktere maji vedle sebe byt, aby spravne sesazeni cisel stranek vzniklo
tim, ze na sebe naskladam stos tech A4 landscape a prelozim to na A5?
Jakym nastrojem a ve ktere fazi vyroby dokumentu toho lze docilit?
Pouzivam Win9x i Linux.

Priklad: normalni oboustranne tistena brozurka A5 o 30 stranach: kdyz ji
rozevru uprostred, tak hledim na stranky 14+15 vedle sebe; z druhe
strany je ten samy list papiru potisten strankami 13+16; kdyz se ale
podivam na A4 list pod tim, tak na nem jsou vedle sebe 12+17 atd.

Alternativou by bylo samozrejme vytisknout si jednotlive stranky A5
zvlast, sestavit si to na stole a pak ty k sobe patrici vzdy nakopirovat
na jednu spolecnou A4...

Dekuji velice, snad se mi podarilo popsat, oc mi jde. Typicky problem
napr. pri sestavovani autoreferatu k disertacni praci, to byvaji
takoveto brozurky.

Zbynek Tonar

Zbynek Tonar
tonar at lfp.cuni.cz