TeXove systemy a editory (fwd)

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Thu May 31 09:32:54 CEST 2001

> Tohle samozrejme vim, ale neni mne to mnoho platne.
>    Potrebuji tedy vkladat format, ktery Word
> "vezme za svuj" a bude schopen ho vytisknout pres
> libovolny Wokenni ovladac. Takto vetsinou
> funguje vlozeni bitmapy (treba ten TIFF), ale
> to zase neuspokojuje moje predstavy o kvalite.
> Je nejaky takto spolehlive fungujici vektorovy format?
>                              Lubos Kloc

Zkousel jsem WMF (protoze neverim M$, ze by zvladli neco jineho, nez sami
vymysleli), ale vysledek je stejne hnusny. Ackoliv vektorovy, nefungovalo
to.

Nicmene pri tisku na PS tiskarnu M$ splnil slib - neposlal tam WMF, ale EPS,
takze vysledek byl dobry.

Cestu, jak donutit Word tisknout EPS hezky na ne-PS tiskarnu neznam. Kamarad
to resi rastrovym obrazkem s velkym rozlisenim.

Konec koncu --- tady se dostavame do problemu Wordu --- spolehliva cesta,
ktera kresli vektorove obrazky spravne, existuje (podle toho, co jsem videl)
jedina: kreslit obrazky primo ve Wordu!

------

Kdyz uz jsme u editoru, TeXu a grafiky:

znate nekdo nejaky dobry vektorovy editor pro Win32? Mne se zalibil xfig,
ale odmitl jsem kvuli nemu spravovat XWindow server. Nastesti jsem nasel
JFig - totez, ale v Jave, s xfigem kompatibilni (asi podmnozina). Jen to
neni dvakrat pritulne.
Prosim, nedoporucujte Corel a podobna zverstva. Potrebuji cas od casu
nakreslit obrazek, nejsem grafik-profik. A ani zadny skriptovaci program -
potrebuju to kreslit, ne programovat (pokud k tomu ovsem kreslitko neni).

Dekuji.

Petr Aubrecht