TeXove systemy a editory

Zdenek Sedlacek sedlacek at Server.ipp.cas.cz
Mon May 21 12:21:35 CEST 2001

Zdravim Vas kolegove!

Muzete mi prosim poradit na jaky TeX system a jaky editor se v
soucasne situaci mam orientovat? Pouzival jsem radu let 4allTeX
od NTG, jehoz podpora jiz vloni bohuzel skoncila. Tento system
byl naprosto vynikajici, provozoval jsem jej z CD ROMu s editorem
MED a nemusel jsem se vubec starat o jakoukoliv konfiguraci cehokoliv.
Jestli jsem spravne informovan, pro Windows existuji 3 "free" systemy:
MikTeX, fpTeX a TeX Live. Ktery system je doporucitelny a s kterym
editorem? Pouzivam pouze LaTeX a nepotrebuji cestinu.

Zjistil jsem, ze na CD ROMu TeX Live 5 je ve slozce D:\setup editor
emacs pro Windows. Emacs je udajne nejlepsi editor na svete. Ma
s touto verzi nekdo zkusenosti? Existuje take soubor maker Auctex
pro tuto verzi?

V teze slozce je take uplna distribuce TeXshell a WinShell20, coz
jsou, pokud vim, take editory, prizpusobene pro TeX. Co o nich
soudite? A jak by dopadlo srovnani s editorem WinEdt za 40 dolaru?
(Jsem ochoten je zaplatit.)

Verim ze na TeX Live 5 je jeste rada dalsich pokladu, jejichz
existence neni nikde dokumentovana. Kdyz tak brouzdam obsahem
nevim, k cemu vetsina programu, utilit, maker a dokumentace
vlastne je. S 4allTeXem to ale bylo uplne stejne. Dokumentace,
jejiz preklad byl uverejnen ve Zpravodaji, je nedostatecna.
Stejne je tomu s dokumentaci k web2c. Spoustel jsem dvips s
diagnostickym parametrem -d-1 a zpravam, ktere jsem dostal,
nerozumim. Jednak se lisi od tech, ktere jsou uvedeny v prikladu
ve Zpravodaji a v dokumentaci k web2c a kpathsea nejsou nikde
vysvetleny. Z techto a jinych duvodu se nutnosti samostatne
konfigurace bojim.

Dovolte mi poznamku k soucasne snaze CSTUGu o korektor
ceskeho pravopisu. Soucasti 4allTeXu je korektor zvany 4Spell,
ktery je vynikajici, zcela univerzalni a obsahuje nekolik
slovniku, vcetne polskeho. Coz tak doplnit jej pouze o cesky
slovnik? Nevim ale, jestli 4Spell je nebo bude nadale podporovan.

Dekuji predem za jakoukoliv informaci.

S pozdravem,
Zdenek Sedlacek
Dr Zdenek Sedlacek
Institute of Plasma Physics           phone:  ++420-2-6605 2852
Academy of Sciences                   fax:    ++420-2-858 6389
P. O. Box 17                          telex:  122018 atom c
Za Slovankou 3                        e-mail: sedlacek at ipp.cas.cz
CZ-182 21 Prague 8
Czech Republic                        home:   ++420-2-51 64 14 87