Obrazek a text

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 26 14:54:42 CEST 2001

On Mon, 26 Mar 2001, Petr Hrahek wrote:

> [...]
> Zatim co my nekteri poradily, za si mam vzit papir, vedle nej obrazek a pak
> je dat do hromady,
> ptam se tudiz znovu.
>
> Pouzivam CsLaTeX a potreboval bych umistit vedle obrazku najy ten text.
> Samozrejme v elektronicke
> podobe a nejlepe v TeXu. Dival jsem se do manualu TeX a tam je receno, ze v
> ConTeXtu se to da udelat pomoci prikazu
> /startpicturetext a /stopfiguretext. Jenze to samozrejme nejde pouzit v
> pripade CsLaTeXu. Existuje nejaky balicek nebo neco podobneho pro CsLaTeX?.
> Nemate s timto problemem nekdo nejake zkusenosti?

Pokud je to jen delsi komentar, pak lze pouzit prostredi picture. V jednom
\makebox'u bude obrazek, v druhem bude \vbox{\hsize=sirka ... text ...},
pripadne \vtop{totez}. Lisi se tim, ze \vbox se zarovna na spodni okraj,
\vtop na horni. Pokud chcete klasicke obtekani obrazku textem, pak
doporucuji nejaky styl, ktery se da najit na CTAN, napr. floatfig.sty,
window.sty, picinpar.sty (podivejte se do FAQ, mozna jsou tam jeste
dalsi). Take se muzete podivat do TBN a naprogramovat si to sam. Neni to
zas tak slozite a Petr Olsak tam uvadi priklad, ktery lze primo pouzit.

> S pozdravem a mockrat dekuji za jakou koliv odpoved.
> --
> Petr Hráček
> Božetěchova 2
> Ústav Automatizace a Měřicí Techniky