Dva obrazky na strance

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 26 13:33:34 CEST 2001

On Mon, 26 Mar 2001, Hana Skoumalova wrote:

> Dobry den,
>
> mam takovyhle problem. Mam na konci kapitoly dva obrazky, ktere patri k
> sobe, a chtela bych je mit na jedne strance. Jeden zacina
> \begin{figure}[t] a druhy \begin{figure}[b]. Kdyz je ale predchozi text
> prilis kratky, stejne se mi "horni" obrazek umisti na predchozi stranku
> dolu a "dolni" na nasledujici nahoru. Zkusila jsem pred ne dat \newpage,
> ale nepomohlo to. Jak tedy odstrankovat pred obrazky, aby byly na jedne
> strance?

Je mozne, ze budete muset jeste zmensit \textfraction, napr.
\renewcommand\textfraction{0.1}. Protoze parametru, ktere ovlivnuji
umisteni obrazku, je mnoho, muze se stat, ze se Vam nepodari prislusne
algoritmy premluvit a bude nutno pouzit float.sty a H. Dale, \newpage je
sice prechod na novou stranku, ale nic se nedela s plovoucimi objekty.
Pokud se maji vysypat i plovouci objekty a vycistit prislusne registry,
musi se pouzit \clearpage.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/