Miktex a (cs)fonty

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Mar 14 10:09:40 CET 2001

On Wed, 14 Mar 2001, Martin Lebeda wrote:

> Ovsem, stacilo to rozbalit primo pomoci tar, nikoliv pomoci Windows Commanderu
> a nyni se mi to uz funguje dle ocekavani...

Toto je podle meho nazoru Casto Kladeny Dotaz (zkratka CKD), ktery casto
chodi jen na mou osobni adresu, takze stoji za to vec dukladne vysvetlit.

V danem adresari texmf/fonts/public/cs je 121 souboru stejneho obsahu
(dva radky). Kdyz jsem to balil jako tar (tedy pro UNIX), rozhodl jsem se
vyuzit vlastnosti vsech UNIXovych filesystemu, totiz ze je mozno vytvorit
jediny inode a na nej odkazovat 121 ruznych jmen souboru (tzv. hard
linky). Tim se usetri misto na disku, zvlaste tehdy, je-li filesystem
navrzen s velkym datovym blokem.

V te dobe jsme netusil, ze ten tar budou chtit rozbalovat uzivatele
TakySystemu, tj. zvlaste systemu, ktere koncepci inodu ve svych
filesytemech nemaji. Kdyz se tento problem zacal objevovat, vetsinou jsem
upozornoval na to, ze pro TakySystemy existuje zip, zatimco tar je spise
vhodny pro UNIXove systemy. Take se mi doneslo, ze existuji ruzne programy
v takySystemech, ktere se ruzne vyrovnaji s problemem hard linku v tar
archivu. Nektere to zvladnou dobre (a vytvori 121 ruznych soboru stejneho
obsahu) a jine zkolabuji. Pak je dobre odpovidat tak: chcete-li rozbalovat
tar, pouzivejte programy, ktere nezkolabuji. Problem reklamujte u vyrobce
kolabujiciho programu. Program se totiz nechova podle dokumentace: tvrdi,
ze umi rozbalovat tary, a pritom exituje tar, ktery rozbalit neumi.

Ma nekdo jeste jiny napad, co by se s tim CKD dalo delat?

Petr Olsak