Podtrzeni v Myheadings

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Tue Mar 6 12:00:35 CET 2001

On Mon, 5 Mar 2001, Kodlson wrote:

> Date: Mon, 5 Mar 2001 22:57:16 +0100
> From: Kodlson <kodlson at cmail.cz>
> To: Tex <csTeX at cs.felk.cvut.cz>
> Subject: Podtrzeni v Myheadings
>
> 1. Jak udelat podtrzeni v zahlavi. Pouzivam "myheadings".
> Slysel jsem neco o "Fancyhdr" ,ale zda se mi prilis slozity pro muj ucel.
> 2. Jakym prikazem udelat, aby se mi cislovani stranek rozbrazovalo az od strany napr. 5
>
> Pokud bude nekdo ochoten odpovedet , budu mu zavazan.

Dobry den,
1. tento dotaz je skutecnym evergreenem teto konference. To snad opakovane
resi uplne kazdy. Taky jsem kdysi tento problem resil a jako opravdu
jednoduche (kdyz nechcete pouzit fancyhdr & spol.) je predefinovani makra,
ktere to zarizuje:

\def\ps at myheadings{%
 \def\@oddfoot{}% Tady lze definovat obsah prave paty stranky
 \def\@evenfoot{}% Obsah leve paty stranky
 \let\@mkboth\markboth
 \def\@evenhead{% obsah leveho zahlavi - parbox umoznuje udelat caru
    \parbox{\textwidth}{\thepage\hfill\leftmark\smallskip\hrule}}%
 \def\@oddhead{% neco podobneho v pravem zahlavi...
    \parbox{\textwidth}{\rightmark\hfill\thepage\smallskip\hrule}}}

Toto si dejte nekam do styloveho souboru (v dokumentu by to muselo byt
obaleno \makeatletter a \makeatother), pripadne si upravte fonty atd.
Pouziti:

\pagestyle{myheadings} % pro vsechny nasledujici stranky

nebo \thispagestyle{myheadings}  % pro danou stranku

2. Zobrazeni cisla stranky od 5 - patrne chcete taky zrusit zahlavi, kde
se cislo objevuje, nejjednodussi je \pagestyle{empty}. Pokud chcete mit
vsechno stejne, jen bez cisla strany, pak si nadefinujte podle vzoru
nahore svoje makro, treba \ps at mojehlavicka, kde vynechate \thepage.
Pouzijete je pak pomoci \pagestyle{mojehlavicka}.

Zdravim
J. Rybicka