Promenliva delka stranky

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue Jun 26 14:17:08 CEST 2001

On Tue, 26 Jun 2001, Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wrote:

> A prave timhle rozhazite radkovy rejstrik prisernym zpusobem. Kdyz to
> montaznik bude chtit nejak srovnat, zjisti, ze to vubec nejde a neda se z
> toho udelat nic, co by alespon pripominalo knihu. Kdybych ja byl zakaznik
> a nekdo by mi vysazel knihu tak, ze radkovy proklad a mezery mezi odstavci
> byly na kazde strance jinak, mezi radky by prosvital text ze zadni
> stranky, radky na protejsich stranach by vypadaly opile a nesesly by se,
> vratil bych to jako nekvalitni sazbu a nezaplatil bych. Resenim je casto
> \looseness, a pokud chcete mit krasne vysazenou knihu, musite v kazdem
> [...]

Myslim, ze sa kolegovi Krtickovi jednalo o uplne iny problem. Ide o
matematicku sadzbu s matematickymi vyrazmi typu display. V takomto pripade
sa o "radkovom rejstriku" vobec neda hovorit a \abovedisplayskip a pod.
maju tolko roztazitelnych medzier, ze minusy a plusy v \baselineskip su
uplne zbytocne. Problem je v tom, ze skutocne posledny display velmi casto
vycuhuje pod spodny okraj strany pricom strana sa nepovazuje za preplnenu.
Priznam sa, ze som sa doteraz nepustil do studia vypisu po \tracingpages1,
aby som zistil pricinu, ale podla castej frekvencie vyskytu tohoto javu,
by som sa odvazoval tvrdit, ze ide chybu Texu. (Problem je
hlavne vtedy, ked posledny vyraz je zlomok.)

Zdravi

A. Surda