Promenliva delka stranky

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Jun 26 13:59:19 CEST 2001

On Tue, 26 Jun 2001, Josef Krob wrote:

> Ale pak se dostanete do sporu se zastancem striktniho dodrzovani
> radkoveho rejstriku (a vetsinou to byva i jedna z prvnich veci, na
> kterou se diva i knihar, aby sam mohl dostat svym povinnostem).
> Ovsem resenim tu je asi jen nejaky kompromis.
>
> Ja jsem vyzkousel a momentalne pouzil toto:
>
> \baselineskip 12pt plus 0.4pt minus 0.4pt
> \parskip=0pt  plus 0.2\baselineskip minus 0.2\baselineskip

A prave timhle rozhazite radkovy rejstrik prisernym zpusobem. Kdyz to
montaznik bude chtit nejak srovnat, zjisti, ze to vubec nejde a neda se z
toho udelat nic, co by alespon pripominalo knihu. Kdybych ja byl zakaznik
a nekdo by mi vysazel knihu tak, ze radkovy proklad a mezery mezi odstavci
byly na kazde strance jinak, mezi radky by prosvital text ze zadni
stranky, radky na protejsich stranach by vypadaly opile a nesesly by se,
vratil bych to jako nekvalitni sazbu a nezaplatil bych. Resenim je casto
\looseness, a pokud chcete mit krasne vysazenou knihu, musite v kazdem
pripade do finalniho textu ruzne zasahovat.

> \def\pagebody{\vbox to \vsize{\unvbox255\vss}}

To \vss na konci ma nekonecnou roztazitelnost i smrstitelnost, takze jste
akonec presne tam, kde jste byl, a muzete se stejnym efektem ponechat
pevne hodnoty v \baselineskip i \parskip.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/