Automaticke vkladanie brazkov MP & \special{landscape}

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Jun 14 15:39:09 CEST 2001

On Thu, 14 Jun 2001, Pavol Habuda wrote:

> [...]
> 6  \def\vlozmp{%
> 7  \meno{exemple.\the\number}
> 8  \epsfbox{\the\meno}
> 9  \global\advance\number by 1
> 10 \if\number<\maxnumber\vlozmp\else\fi}
> 11
> 12 \vlozmp
>
>   mienim tym najprv vytvorit meno suboru (riadok 7),
> ktory sa bude vkladat priamo do \epsfbox (riadok8),
> ktory by mal byt expandovany. Nasledne zvysim counter
> o jednicku a rekurzivne volam makro s \number vyssim
> o 1.
>   Problem je v tom, ze v \epsfbox sa neprevedie expanzia.

Protoze expanze se neprovede pri vkladani do \meno (viz TeXbook, TBN i
jinde) a zde zacina chyba, ktera se pak vlece. Navic mate spatne udelanou
rekursi. Rekursivni volani musi byt uplne poslednim prikazem makra, jinak
rychle zahltite stack. Obvykle se to dela tak, ze uvnitr podminky vhodne
nadefinujete makro \next a to pak volate az na konci. Rika se tomu "tail
recursion".

> 2.
> Rad by som do PS vlozil jednu stranku otocenu o 90 stupnov.
> (siroka tabulka). Pouzijem konstrukciu:
> 13 \begingroup
> 14 \tmp\hsize \hsize\vsize \vsize\tmp
> 15 \pageinsert\special{landscape}
> 16     <tabulka>
> 17 \endinsert\endgroup
>
> Je pravda, ze sa mi tabulka otoci, ale zaroven s tym sa otoci
> aj predchadzajuca strana a vsetky nasledujuce (nedokazem
> udrzat \special lokalny). Mohli by ste mi poradit, ako vytvorit

To ani nejde, \special{landscape} je globalni prikaz. V LaTeXu to zarizuje
balik rotating, v plainu si musite poradit sam pomoci \special{ps:...},
kde misto 3 tecek doplnite odpovidajici transformacni postscriptove
prikazy. Je mozne, ze je Petr Olsak uvedl nekde v TBN, ale nejsem si tim
jist. Taky se da pouzit PSTricks, funguji i v plainu.