Automaticke vkladanie brazkov MP & \special{landscape}

Pavol Habuda bzucino at yahoo.com
Thu Jun 14 15:24:56 CEST 2001

Dobry den

mam nasledujuce problem (pouzivam plain):

1.
chcel by som vkladat do vysledneho suboru EPS obrazky
vytvorene MetaPostom.
Kedze ich je vela, nerad by som to robil rucne.
Preto som si vyrobil nasledujuce makro (ktore samozrejme
nefunguje :-( )

1  \input epsf
2  \newcount\number    \number1
3  \newcount\maxnumber \maxnumber10
4  \newtoks\meno
5
6  \def\vlozmp{%
7  \meno{exemple.\the\number}
8  \epsfbox{\the\meno}
9  \global\advance\number by 1
10 \if\number<\maxnumber\vlozmp\else\fi}
11
12 \vlozmp

  mienim tym najprv vytvorit meno suboru (riadok 7),
ktory sa bude vkladat priamo do \epsfbox (riadok8),
ktory by mal byt expandovany. Nasledne zvysim counter
o jednicku a rekurzivne volam makro s \number vyssim
o 1.
  Problem je v tom, ze v \epsfbox sa neprevedie expanzia.
Vie mi dakto poradit. preco?

2.
Rad by som do PS vlozil jednu stranku otocenu o 90 stupnov.
(siroka tabulka). Pouzijem konstrukciu:
13 \begingroup
14 \tmp\hsize \hsize\vsize \vsize\tmp
15 \pageinsert\special{landscape}
16     <tabulka>
17 \endinsert\endgroup

Je pravda, ze sa mi tabulka otoci, ale zaroven s tym sa otoci
aj predchadzajuca strana a vsetky nasledujuce (nedokazem
udrzat \special lokalny). Mohli by ste mi poradit, ako vytvorit
otocenu tabulku bez toho, aby som ju musel samostatne vytvorit
a vkladat ako EPS? Teda, ze ak bude dakto chciet takyto
dokument prebehnut TeXom, nebude musiet nic dorabat. Naviac, je ziaduce
aby \special fungoval aj v pdfTeXu, co zrejme landscape nebude (alebo sa mylim?).
Samozrejme, rad by som zachoval cislovanie na spodnej strane dokumentu.

S pozdravom
Pavol Habuda