Jak v Linuxu na adresy a hromadnou korespondenci?

Hans Ginzel hans at kolej.mff.cuni.cz
Tue Jul 24 12:30:00 CEST 2001

> Pro LaTeX existuje macro 'textmerg'.

> Ja pozivam upraveny addressbook, coz je vskutku jednoduchy
> rolodex, ma tam jednu pomucku, 'mktable' takovy formatovatko,
> kterym se da vyrobit jak latex, tex, ci html. Pouzimam to ve
> spojeni s LaTeX makrem envelope na tiska adres na obalky.

     Zasilam kopii odpovedi i do skupiny csTeX, nebot se domnivam, ze by
Vas mohlo moje reseni zajimat.

     Necht jste schopen vytvorit jednoduchy textovy soubor adr.txt:

	Sv. Jindřich a Kunhuta
	Farní úřad
	Jindřišská 30
	110_00\	Praha 1

	CZLUG
	Fakulta Informatiky MU
	Botanická 68a
	602_00\	Brno

	pan
	RNDr. Petr Olšák
	Katedra matematiky FEL CVUT
	Technická 2
	166_27\	Praha 6

   Takovy soubor muzete udrzovat rucne editorem (man vim, vim, :help) nebo jej
generovat jednoduchym perlovym scriptem (man perl, man DBI) z databaze
(mysql, postgress). Databazi muzete vytvorit a udrzovat pomoci SQL prikazu
(/usr/doc/mysql-doc/index.html, create teble..., select * from table...,
insert into table...) nebo pouzit nejaky visualni nastroj (gmysql,
mysqltcl, pgaccess, dalsi najdete na http://freshmeat.net).

    Pak uz jen staci sazet adresy pomoci prilozeneho TeXove makra:
	beš$ csplain mailmerge.tex adr.txt
Prizpusobte v nem velikost stranky Vasi obalce, nebo tisknete-li stitky,
nastavte \hsize, \vsize na velikost stitku a pak pomoci psutils (psnup,
pstops) seskupte vice stitku na jeden list papiru.

    TeXisty si dovoluji upozronit na zpusob, jakym jsem ziskal jmeno z
parametru prikazove radky, na jednoduchost a primocarost (surovost --
\shipout) makra.

	Zdravi
--
						Hans Ginzel