taky tisk

Dan Ohnesorg dan at feld.cvut.cz
Tue Jan 2 17:02:46 CET 2001

On Mon, 1 Jan 2001, PETR MACH wrote:

> donedavna jsem pouzival dosovy emTeX a nemel jsem
> s tiskem problemy. Ted jsem presel na Linux, kde
> pouzivam TeX Live 5. A Tady neumim tisknout. Kdyz
> tisknu pres lpr, tak to kupodivu jde, aniz bych
> cokoli nekde nastavoval, ale pouze v 300 dpi a navic
> dokument, ktery ma vic ruznych fontu se vytiskne spatne.
> S csr fonty problem neni, nektere me vlastni, ktere
> jsem do instalace pridal se taky vytisknou dobre, ale
> treba tengwar se nahradi nejakym jinym. Pritom v dvi
> prohlizeci (xdvi i dvilx) se vsechno zobrazuje spravne.

Na tom, ze funguje tisk pod Linuxem nevidim nic prekvapiveho :-)))) A
vzdycky funguje jen pres lpr, protoze pod Linuxem muze tisknout vice
uzivatelu soucasne, je nutne zajistit, ze se jim tisknuta data
nepomichaji. Za to je zodpovedny demon lpd, kteremu se predavaji pozadavky
na tisk volanim programu lpr.

Tisk funguje vetsinou tak, ze tisknuta data se prevedou do postscriptu a
nasledne se vyrastruji ghostscriptem pro danou tiskarnu. Tady nekde to u
Vas zrejme vazne, protoze mate u tiskove fronty nastavenou jen nejakou
generickou tiskarnu a ne tu svoji. Tiskarna se voli podle distribuce v
ruznych programech, ale pres menu se k tomu asi dostanete.

Ja osobne preferuji pro tisk metodu jinou. dvi konvertuji do pcl pro moji
tiskarnu pres nejake to dvilj6 a to potom tisknu pres lpr -b, kde parametr
-b znamena, ze uloha je binarni a tak je odeslana na tiskarnu bez nejakych
konverzi.

zdravim
dan