No subject

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Wed Feb 21 12:44:11 CET 2001

On Wed, 21 Feb 2001, Ladislav Bitto wrote:

> uplynulo uz vyse dna od Vasej otazky a odpovede nikde. Skusme sa
> zamysliet, ze preco asi. Predpokladam, ze z tych okolo 235 ludi na tejto
> konferencii zhruba 120 by vedel odpovedat na Vasu otazku.
Dobry den,
jsem jeden z tech, ktery si muze sypat popel na hlavu, protoze (mozna)
vim, ale neodpovedel jsem...

Bohuzel si jen matne vzpominam, o co slo - myslim, ze o zarovnani na
(vertikalni) stred strany. Jeste nez neco napisu, napred bych se zeptal,
proc to? Zatim jsem to nikdy nepotreboval, protoze GEOMETRICKY stred me
zajima jen malo, zatimco OPTICKY stred temer vzdy. Ten se nachazi zhruba v
jedne tretine vysky.

Nicmene:
\vspace*{\fill}
material uprostred vysky
\vspace*{\fill}

Takto bych to resil, kdybych to snad nekdy potreboval...
Prikaz \vfill se uplatni jako vypln MEZI nejakym materialem, nikoliv na
zacatku nebo na konci strany, proto je tam \vspace*{\fill}.

> Dufam, ze ste este nepresli na WORD. TeX je natolko krasny, ze sa tu
> oplati ostat. WORD je o mysovani, o tukani, o nevedomosti, o neskutocnom
> mnozstve chyb, ale hlavne je o peniazoch. Raz prisiel za mnou kolega a
> hovori: Laco, ako mozes este stale pisat v tom TeX-u, vsak vo WORD-e
> nemusis nic vediet, vsade sa dotukas. No co nato povedat - ked mi uz vedec
> povie, ze nemusim nic vediet....... no comment.
To jsou zlata slova - ta touha NIC NEVEDET, ta je napriklad u nasich
studentu primo priserna...

> Ludia jednoducho nemaju cas. Doba sa zmenila. Je to boj o peniaze o pracu
> o cas.
Myslim si navic, ze lide NEJSOU OCHOTNI neco investovat, aby se jim to po
case tisickrat vratilo. Kdyz na zacatku investujete nejake usili do
zvladnuti systemu, ktery neni na prvni pohled zcela pochopitelny, po case
zjistite, ze cas, ktery promarnite zbytecnym cloumanim se zcela nefunkcnim
wordem je nesrovnatelne vetsi nez rychly zapis nekolika malo prikazu,
ktere spolehlive udelaji, co si prejete.

Srdecne zdravim
J. Rybicka.