navod na specialni sazbu

Josef Lopata jlopata at students.zcu.cz
Fri Feb 16 00:09:10 CET 2001

Dobry den, pratele,

prosim o radu, jak vyresit nasledujici pozadavek na sazbu (vse plati
zaroven, format LaTeX2e):

  1. sazba do dvou sloupcu
  2. do _leveho_ sloupce se sazi bezne psany text, pricemz pri
       ,,naplneni'' sloupce se dalsi bezny text sazi do leveho sloupce
       na dalsi strance
  3. do _praveho_ sloupce jsou automaticky vysazeny horizontalni linky
       tak, aby na ne bylo mozne rucne vpisovat komentar (korektury) k
       textu na leve strance (linky, ktere zname z rady formularu)
  4. oba sloupce musi koncit stejne, tj. musi odpovidat radky
  5. pro rucni vpisky je vhodne pouzit vetsi odstup radku; mam pouzit
       \baselineskip, \baselinestretch, ci \lineskiplimit? jaka je
       vhodna hodnota?

Pro snazsi porozumeni situaci ilustruji jednoduchou ASCII-grafikou

  +--------------------+  +--------------------+
  |                    |  |                    |
  | texttext  ________ |  | texttext  ________ |
  | texttext  ________ |  | texttext  ________ |
  | texttext  ________ |  | texttext  ________ |
  | texttext  ________ |  | texttext  ________ |
  | texttext  ________ |  | texttext  ________ |
  | texttext  ________ |  |                    |
  | texttext  ________ |  |                    |
  | texttext  ________ |  |                    |
  | texttext  ________ |  |                    |
  | texttext  ________ |  |                    |
  |                    |  |                    |
  +--------------------+  +--------------------+

    priklad ,,plne''        priklad neuplne
    bezne stranky           posledni stranky

Dekuji predem za vsechny rady. Patral jsem v archivu konference, ale
nalezl jsem jen podobny pozadavek na oddelenou dvousloupcovou sazbu
dvojjazycnych textu, bohuzel bez odpovedi.

Verim, ze TeX je dostatecne silnym nastrojem, ktery tohle ,,hrave''
zvladne. Jde jen o to, vedet jak...

Jeste jednou dekuji a preji pekny den.

Josef Lopata
Zapadoceska univerzita v Plzni