znak implikacie premenlivej dlzky

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Feb 14 11:06:43 CET 2001

Rudo Blasko píše:

> Zdravim,
>
> v dokaze vety by som chcel napisat znak implikacie ===> a nad tento znak
> tvrdenie, na zaklade ktoreho plati nasledne tvrdenie,
>
>             veta 1.2.6             tvrdenie 1.1.10              (2)
> napr.      ============>   resp.  =================>   resp.   =====>
>
> najlepsie by bolo, keby sa znak ==> natiahol podla dlzky napisu nad nim.
> (odkaz na vety je pomocou \ref{..}).
>
> Zatial som to vymyslel tak, ze som odhadol dlzku znaku  ==> a
> pred symbol \Longrightarrow som dal podla potreby =\! (kolkokrat som
> [...]

Dobry den.
Pokud je to pro LaTeX2e, je mozne pouzit nasledujici
(vzniklo to modifikaci definice \xrightarrow z baliku amsmath
\newcommand{\xrightarrow}[2][]{\ext at arrow 0359\rightarrowfill@{#1}{#2}}
):

\documentclass{report}
\usepackage{amsmath}

\makeatletter
\newcommand{\Xrightarrow}[2][]{\ext at arrow 0859\Rightarrowfill@{#1}{#2}}
\makeatother

\begin{document}
$\xrightarrow[a+b+c]{b-c-d}$

$\Xrightarrow[a+b+c]{b-c-d}$

\end{document}

S temi cisly 0859 si muzete pohrat, ovlivnuje to nejak umisteni
popisu (ja jsem zmenil 3 na 8, aby to vypadalo dobre.
Zdravi
        Jaromir Kuben