2 jazyky - 2 stlpce

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon Feb 19 10:44:53 CET 2001

Dobry den,

> minuly tyzden pan Lopata pisal (zhruba):  prehladal som archiv konferencie a
> nasiel som iba podobnu otazku - ako pisat dvojjazycny text vo dvoch stlpcoch
> - bez odozvy.

Neviem preco (znelo to ako vycitka, ze to s TeX-om neide - alebo citim v
kostiach, ze za chvilu to budem potrebovat), ale zacal som mysliet nato, ze co
by som urobil, keby som to dostal za ulohu. Vyriesit to na urovni styloveho
suboru nie je jednoducha vec. Napadlo ma nieco, co by sa dalo okamzite pouzit.

Pisal by som kazdy jazyk (nie je problem ani tri a viac) zvlast a spojil by som
to na urovni DVI. Finalny vystup potom v PS. Potrebujeme iba nastroj, ktory
dokaze obidva (alebo viac) DVI ukazat sucasne vedla seba. To nie je ziadny
problem. Takze scenar moze byt takyto:  Napiseme v prvom jazyku normalne ako
sme zvyknuti. "Niektore veci" by sme mohli zapisovat do pomocneho suboru,
ktory by sme mohli pouzit v druhom jazyku..........

Potom ideme pisat v druhom jazyku. Tu teda musime docielit, aby sme po
preklade videli aj ten prvy subor vedla. Takto by sme asi pohodlne napisali aj
knihu vo dvoch alebo aj v troch jazykoch po stlpcoch.

Neidem to teraz vysvetlovat, ze ako to dosiahnut. Mozno to nikoho nebude
zaujimat, ale keby niekto mal zaujem, mozem postup detailnejsie rozpisat.

Zdravi
Ladislav Bitto