barva EPS vs SEMINAR

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Dec 28 14:41:38 CET 2001

On Sun, 23 Dec 2001, Kamil Anis wrote:

> [...]
> Momentalne si nedokazi predstavit, zda-li je takova uprava vubec
> proveditelna a zda-li se da zmena barvy naridit nejakym (kouzelnym)
> externim prikazem. Proto se ptam:
>
> 1) Da se barva EPS vubec zmenit?
>
> 2) Pokud ano, da se to udelat nejak elegantne? Rekneme napr. formou par
> radek kodu, ktery lze podle potreby (za/od)komentovat?
>
> Pokud ne, uvolil bych se snad i k metode "hrube sily" a jednotlive obrazky
> bych opracoval nekde mimo jeden po druhem, ponevadz jich nastesti nemam
> mnoho a teprve potom bych je vlozil do LaTeXu a to i navzdory tomu, ze

Barva se v PS (i EPS) zapina pomoci jednoho z povelu setcolor,
setrgbcolor, setcmykcolor, sethsbcolor (a mozna jeste dalsich, zejmena v
PS Level 3 jsou i jine barevne prostory). Muzete si je predefinovat tak,
aby se parametry interpretovaly jinak. slozitejsi je to u bitmapovych
obrazku, ktere jsou definovany pomoci operatoru image nebo colorimage.
Zejmena image v Level 2 muze jako parametr prebirat hodnotu typu
"dictionary", coz bude vyzadovat dost sofistikovanou predefinici. Musite z
parametru zjistit, jaky je barevny prostor. Pak misto zdroje dat vlozite
svou proceduru, ktera premapuje barvy. Vysledek poslete do puvodniho image
nebo colorimage (napr pomoci /image systemdict get exec). Ty modifikace
musite vlozit do prologu vsech EPS. Pokud je chcete mit podminene,
udelejte si hlavickovy soubor (napr. zmenabarev.ps) obsahujici:

#!PS
userdict begin
/zmenabarev true def
end

Ten pak vlozite bud parametrem -h pri volani dvips nebo pomoci \special. V
definicich pouzijete (ted si nejsem z hlavy jist s syntaxi)

userdict /zmenabarev known {
% zmenene definice
} if

Mozna se misto known musi pouzit jiny operator.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://icebearsoft.euweb.cz